Deklaracja dostępności
Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy zobowiązuje się zapewnić
dostępność strony internetowej opsrembertow.waw.pl zgodnie z ustawą z 4 kwietnia 2019 roku o
dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego opsrembertow.waw.pl .
Data publikacji strony internetowej: 2008-08-29 .
Data ostatniej dużej aktualizacji: brak.
Status zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niespełnione wymagania
Nie wszystkie dokumenty opublikowane na stronie internetowej są dostępne cyfrowo.
Brak etykiet tekstowych do obiektów nietekstowych.
Złe zastosowanie elementów kaskadowych CSS oraz HTML.
Niewystarczające dostosowanie kolorów kontekstowych obiektów do treści.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: Biuro Pomocy i Projektów Społecznych, Wydział Dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-03-21.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2023-03-21.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Koordynatorem do spraw dostępności jest Katarzyna Seręga, adres poczty elektronicznej k.serega@opsrembertow.waw.pl ;. Kontaktować można się także dzwoniąc pod numer telefonu 22 277 34 33 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości, skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich (https://bip.brpo.gov.pl/pl/content/zlozenie-wniosku-do-rzecznika-praw-obywatelskich) .
Dostępność architektoniczna
Budynek Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy przy
ul. Plutonowych 10,
04 - 404 Warszawa.
Sposób dojazdu
Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy znajduje się przy ulicy Plutonowych 10 w Warszawie. Jest to jednopiętrowy samodzielny budynek. Dojście piesze od ulicy Konwisarskiej. Bezpośrednio w okolicy Ośrodka brak wyznaczonych przejść dla pieszych (przejścia sugerowane). Chodnik z przeznaczeniem wyłącznie na pas dla pieszych. Na trasie dojścia do budynku nie występują fizyczne przeszkody ograniczające dostęp osób niepełnosprawnych.
Dojazd do instytucji możliwy jest za pośrednictwem komunikacji miejskiej.
Najbliższa stacja PKP: Warszawa Rembertów znajduje się w odległości około 1000 metrów. Dojście na perony jest możliwe za pomocą schodów i podjazdów - pochylni dostosowanych do wózków inwalidzkich.
Najbliższe przystanki autobusowe: Buławy 01 (kierunek Pastuszków: 153, kierunek Rembertów-Kolonia: 196), Buławy 02 (kierunek Rembertów-Kolonia: 153, 196).
Wejście do budynku i strefa obsługi mieszkańców
Do budynku prowadzi wejście od ulicy Konwisarskiej, przy którym znajduje się pochylnia dostosowana do wózków inwalidzkich. Budynek niedostosowany dla osób niedowidzących i niewidzących.
Wejście do budynku zabezpieczone jest podwójnymi, jednoskrzydłowymi drzwiami, nieautomatycznymi.
Punkt obsługi klienta ze względów epidemiologicznych obecnie znajduje się bezpośrednio przy wejściu do budynku. Dalsze przejście na teren placówki możliwe jest wyłącznie w towarzystwie pracowników Ośrodka. Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze, w piwnicach oraz na pierwszym piętrze. Budynek jest wyposażony w dźwig osobowy.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, przy punkcie obsługi klienta oraz na piętrze.
Do budynku przynależy parking ogólnodostępny, przy ogrodzeniu Ośrodka, z wjazdem od ulicy Ułańskiej. Brak wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W lokalizacji brak pętli indukcyjnej.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W punkcie obsługi klienta można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy Ośrodka. Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych.